lördag 1 augusti 2015

Mot rutinerna igen

Visst är hon snygg!?
Vaknade idag till solsken, fatta vad härligt.
Denna sommar har verkligen bara varit regn...
Vi har inte fått in höet än och grannen fick avbryta sin andra skörd när maskinen blev full i sniglar.
Fy fan, har aldrig sett så många sniglar här förut.
Var nog det äckligaste jag sett, tusentals sniglar i en ända sörja.

Hoppas verkligen på höskörd nu till veckan.
Skulle vara skönt att få in det nu.

På söndag åker sommargästerna hem och på måndag börjar vi jobba.
Men det är bara 2 veckor kvar nu tills Prickig kommer! Så det är ju lite bra att tiden går fort iallafall.
Igår var jag till Birsta och köpte stigbyglar till Tomas. Han har ju lite större fötter än mig *fniss*

Sedan fick jag ett samtal från radion, de ville komma och göra en uppföljning om mina ridkor.
Så himla skoj!
Lill-Jänta står vi grinden varje dag och vill att jag ska hämta henne. Hon råmar högt och talar tydligt om vad hon vill. Så himla söt.
Hon har blivit så himla snygg, en riktig utställningskviga. Synd det är så långt till alla utställningar bara... Tror hon skulle tycka att det var himla skoj! 

Till hösten ska jag och Tomas ner till Elmia och deras Lantbruksmässa.
Där är det en massa utställningar och jag kommer vilja se alla bara för att sitta där och se att Lill-Jänta är den snyggaste av dem alla!


Inga kommentarer: