onsdag 26 augusti 2015

Vilken dag


Herregud vilken dag det blev igår, inte konstigt att jag var sjukt trött imorse.
Dagen inleddes med en bogsering av Nokkebilen till verkstan, eftersom den inte ville starta i förrgår när vi skulle hem från jobbet. Så den hade sovit i stan hela natten men som tur var klarat det bra. Älskar den bilen och gillar inte när jag lämnar honom någon annan stans än hemma.

Sedan till jobbet bara för att 1.5h senare få ett samtal om att Lill-Jänta stod och åt på gräsmattan, alltså på fel sida om staketet.
Jaha, bara att slänga sig i bilen och åka hem, för lilla fröken lät sig inte blir fångad av någon annan.
På vägen hem tändes en fellampa för motorn i den nya bilen *suck*

Kom hem bara för att kliva ur bilen och mötas av en jätte glad Lill-Jänta.
"Hej matte! Titta vart jag är!" sa hon mycket stolt.
Hon lät sig snällt fångas och var i hagen på två röda.

Flyttade dem dock till vinterhagen sedan med både järntråd och ström, så jag visste att busan skulle vara kvar i hagen när jag kom hem.

In och ringa verkstan om bilen och fick en tid efter kl 12.00 för felsökning.
Så tillbaka på jobbet, jobba 1h, slänga i sig lunchen och sedan fara iväg igen.

Nu var det inget allvarligt fel men bilen ska ändå in dit på torsdag för att få lite inställningar gjorda i bränslesystemet (som är nybytt). 


Den som upptäckte att Lill-Jänta var på rymmen var Lotta.
Lotta är dotter till Inga-Lill som mina kor kommer ifrån och hon skall ha sin 3åriga travhäst hos mig 2månader på lite rehab. Jätte roligt att ta sig an detta projekt, kommer bli superskoj.
Men den lilla damen ska få ett eget inlägg så fort hon landat.

Killarna blev i alla fall mycket intresserade av en ny tjej i hagen bredvid.
Cappe stod och vaktade på henne hela natten och så fort hon kom för långt bort gnäggade han efter henne. Så nobelt av honom, han är verkligen den som tar hand om alla.


På vägen hem från jobbet lyckades jag och Tomas hitta och hyra en gipslyft, snacka om flyt! 
När vi kom hem var jag helt slut i huvudet.
Skulle egentligen haft en lektion i Lögdö som jag tyvärr fick boka om pga att bilen krånglade men så här med facit i hand var det kanske lika bra det, tror inte jag hade gjort ett sådant bra jobb faktiskt...

Istället blev det till att skruva läkt i garagetaket.
En lagom hjärndöd aktivitet.
Idag blir det att sätta gips, sedan måla och efter det kan äntligen porten komma på plats.
Ska bli så jävla skönt, ursäkta språket, men garaget har tagit all tid och vi har sjukt mycket mer vi vill hinna med innan vintern, så bara porten är uppe får garaget vänta några veckor medans vi gör lite annat. 
Man har ju trots allt inte mer än max 3h att lägga per kväll på att jobba hemma, sedan är dagen slut.

Kvällen avslutade i alla fall med styrelsemöte i ARV och ett stort getingstick på foten.
Det svullnade upp rätt rejält och gjorde faktiskt rätt ont, tur jag hade medicin hemma, men den blir jag så himla groggy av så jag somnade i soffan efter mötet.


Ja just ja, i måndags kom mitt och Tomas paket från kapson.se
Äntligen kom Tomas ridbyxor och mina tyglar!

Nu vill jag testa allt, fota och visa!
Men jag måste ha lite tålamod, bara lite till kvar på garaget nu, sedan så...!

1 kommentar:

Tant Nordin sa...

Busiga Lill Jänta!! Hon kan hitta på hon ;-)
Åh det blir så fint i garaget. Snart kan de börjar med stalltaket ;-)