söndag 30 augusti 2015

Som värsta ponnyungen


Vilken dag det blev igår, helt underbar!
Först kom Emma och Carro på besök, åh så jag längtat efter dem.
De fick givetvis hälsa på Prickig och sedan åt vi bullar på altanen.

När de skulle åka kom världens bästa Mats förbi med nyskördad potatis till mig, tjoho!
Sedan satte jag igång och skurade altanen. Tanken var att det skulle göras i våras men det blev inte riktigt så. Men man får se det positivt, det blev av i år i alla fall.
Efter 4h skurande var den super ren och idag ska den få ett lager olja på sig!

Sedan kom familjen Häggström.
Christer lagade mat, snacka om lyx att någon kommer hem till en och gör middag.
Och jag och K tog en härlig ridtur i övre beteshagen.
Solen sken och Tomas var en ängel och kom ut och tog ett par bilder. *love*

Jag red Prickig och han var så himla fin!
Så lyhörd och så tillags.
På typ 30sek hade han lärt sig att flytta för trampet i stigbygeln och när jag tyckte att han varit tillräckligt duktig övergick vi till att galoppera upp och ner för betet istället *fniss*
Den hästen gör mig till värsta ponnyungen.
Men oj så skoj vi hade.

Efter en fantastisk ridtur blev det en lika fantastisk middag och sedan sov jag, K och W i höladan.
Vaknade rätt mörbultad och stel imorse så det blev även ett par timmar i min egen säng.

Nu är klockan bara barnet och det väntar frukost och en förhoppningsvis en till lika härlig ridtur! 

Haha, nästan så att flinet går hela vägen runt, tur man har öron som stoppar.



1 kommentar:

Tant Nordin sa...

Ja en helt fantastisk helg!!
Vi hoppas på mindre fågelbajs nästa år bara ;-)