söndag 16 augusti 2015

Brorsorna


Efter att Pilgrim varit en dag här hos oss på Stall Nordansjö insåg både Emma och jag att det var lika bra att släppa ihop pojkarna.
De var så tydliga med oss, för dem var det en icke-fråga.
De hade redan väntat en livstid på varandra.

Det är det mest känslofyllda och konstiga ihopsläpp jag varit med om.
Cappe var så lycklig att han inte visste vad han skulle ta sig till.
Han luktade på Pilgrim, nöp honom för att se så han var verklig och de dansade med varandra i hingstlekar där de gick ned på knä.
Ingen aggression, bara glädje och leklust. 

Efter dansen gled de sedan iväg genom hagen som två parhästar i trav och galopp.
Sida vid sida,vackra, lyckliga, stolta och fria.

Det var det vackraste jag någonsin sett i hela mitt liv.










Solen gick ner och nos vid nos betade mina vackra pojkar.
Så lyckliga!
Så glada!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Fint!!! :)

Tant Nordin sa...

Finaste killarna. Det är så roligt att se dem live ;-)

Monica sa...

I´m speechless!
Sååå fina, jag får en tår i ögonvrån. Och du skriver så inkännande "De hade redan väntat på varandra en livstid".
Det är vackert...