söndag 23 augusti 2015

Flocken!


Idag var dagen med stort D, ihopsläppet.
Nu äntligen skulle de få bli en flock!

Vi började med att släppa ihop Ojiji och Prickig.
Men Ojiji var mest intresserad av Maxine i andra hagen så efter 10min släppte vi ihop alla.
Cappe och Prickig drog ner på betet och Ojiji och Maxine gick längst upp.

Så stod de nästan 1h tills pojkarna valde att gå upp till vattnet.
Först då blev det pytte lite livat genom att Cappe gick in och styrde upp alla.
Ett par sparkar med bakbenen på varje häst och sedan var ordningen satt.

Resten av dagen har de gått runt i 2 par i hagen och lite undvikit varandra.
De få gånger Ojiji gjort små utfall mot Prickig har Maxine skyndat sig att springa emellan, underbara häst!
Hon är en riktig pärla!



Att slå ihop flocken fick verkligen min killar att komma igång.
Oj vad de har lekt idag och då menar jag verkligen lekt!
Ingen aggressivitet utan bara glädje och kärlek.

Lyckades få en bild ikväll, mörk och suddig men man kan ändå se.

Notera Prickigs framben som hänger rakt ner så man inte råkar göra illa sin storebror.
De har varit så vackra idag att jag tappat andan flera gånger. 
Nu blir det sängen och hoppas busarna i hagen också får lite sömn och att allt är lika lugnt och fint när jag vaknar imorgon.

1 kommentar:

Tant Nordin sa...

Ja vilken underbar dag det blev att de äntligen får bli en stor flock!!
Det är så fantastisk att se hur kloka de är. Blir alltid lika stolt över Cappe och Maxine för deras fina egenskaper. Så okomplicerat!!