måndag 3 augusti 2015

Årskontrollen

Trött och drogad ponni

Förra veckan var det dags för den årliga kontrollen av tandstatus på hästarna.
Och alla fick mycket väl godkänt.
Känns så skönt att göra detta en gång per år så man vet att allt är bra och Gunnar är verkligen bäst!
Helt underbart att ta ut en veterinär som har valt sitt yrke för att han verkligen älskar djuren. Känns på lång väg hur mycket han bryr sig om dem och han kommer alltid ihåg hur det var förra gången och ställer frågor för att han är intresserad och vill veta hur allt går.


När Prickig kommer och har fått bo in sig ett tag ska han även få kolla honom.
Han har en vargtand men eftersom han rids bettlöst så är det ju inget problem, men om man vill ha bett någon gång så kan det ju vara smart att ta bort den om den sitter lätt till.
I vilket fall är det bra att veta hur han ser ut i munnen och att allt är som det ska.

Idag ska jag på lunchen gå och titta på lite borstar.
Givetvis måste Prickig ha sina egna och Tomas sa att han ville ha turkost, så får se vad jag hittar.
Haha, tänk att det är så roligt att köpa nya hästprylar.

Sedan har jag kommit på en sådan himla bra idé till stallet.
Kommer bli jätte snyggt och super praktiskt.
Så nu måste jag pussa lite på t så han kan bygga de åt mig.
Ni kommer givetvis få se när det är klart men innan dess är det hemligt.




Inga kommentarer: