torsdag 20 augusti 2015

Fotomodellen



När man helt plötsligt har en till häst så väcks det ett sådant shoppingbegär.
Har dock försökt kontrollera mig men när jag såg det gröna schabraket på Hööks så kunde jag inte låta bli. Förstod att färgen skulle bli så himla snygg på Prickig!
Så jag bara måste köpa det.

Så jag och Emma kunde inte låta bli att prova den nya utrustningen på Prickig på fredagen och oj så snygg han blev!

Pannband: Glen Gordon
Bett: LG Bridle
Schabrak: Hööks

Tror han kände sig rätt snygg också så nu vill han ut och visa upp sig.
Fatta första gången jag tar med honom på en kurs! Åh vad jag längtar! 


Igår longerade jag båda pojkarna.
Först Cappe och sedan Prickig. Både stod som ljus i stallet medan jag longerade den andra. Så himla duktiga. Cappe har haft det lite jobbigt med att bli lämnad själv i stallet (att de andra hästarna går ut) men igår var han stencool.
Prickig och Cappe tar verkligen fram varandras bästa sidor, så himla roligt att se.

Båda var jätte fina när jag longerade dem.
Cappe fick jogga lång och låg och var riktigt fin med bra överlinje och han använde verkligen magmusklerna. Helt avslappnad och bra steg i traven.

Prickig fick bli longerad i skritt, vill fortfarande att han ska ta det lite lugnt efter resan.
Superfin var han också. Bra böjning till höger och bitvis även fin böjning till vänster.
Han tyckte det var riktigt roligt och gjorde verkligen sitt bästa.

Sedan när båda pojkarna fått röra lite på sig fick Prickig prova att gå i samma hage som Maxine en stund.
Inga problem!
Maxine pep och sparkade lite och Prickig bara "jaha" och ställde sig och åt, haha.
Så himla cool.

Det börjar bli dags att släppa ihop hela flocken nu, kanske till helgen.
Vore så himla skönt och jag tror att hästarna skulle uppskatta det också.

Bara sedan Prickig kom tycker jag att det blivit en lugnare energi i flocken, hästarna blir inte lika tokiga om någon går iväg. Märks att fler hästar ger ett större lugn och ökad trygghet.
Kommer bli så bra det här!

2 kommentarer:

Tant Nordin sa...

Vilken stjärna!! Grönt tar verkligen fram hans vackra rödbruna färg på ett helt fantastiskt sätt. Snart blir det ridtur ❤

Yvonne sa...

Vi visst blev han snygg!

Åh vad jag längtar!