lördag 15 augusti 2015

Vackra Pilgrim - ankomsten


Så kom han då äntligen!
Vi 10-tiden på torsdagen fick jag ett samtal från transportföretaget att de åkte från Hudiksavll och skulle var i Bergsåker om ca 1h.

Oj vad det började pirra i magen och jag slängde mig genast in i bilen och for upp till bästa pappa som skulle vara dagen chaufför.


Så klart var vi mycket tidigare på plats än lastbilen och vi fick stå och vänta i över 30min.
Men den som väntar på något gott.... *smila*

När lastbilen väl kom gick det fort, på bara en minut stod han där på gårdsplanen vid gäststallet på Bergsåkers travbana, vackrare än någonsin och lite stressad.

Stressad med Pilgrims mått är att man måste röra lite mer på fötterna än vanligt och titta lite extra på alla saker. Men han är fortfarande lika mjuk och fin i sitt psyke, 



Vi traskade runt en stund på parkeringen så han fick landa lite och jag passade på att skicka en bild till Emma så hon fick se att hennes guldklimp kommit fram och mådde bra. 


Lastningen gick bra, han var lite fundersam men traskade snällt på.
En av karlarna som körde lastbilen hjälpte till och det uppskattade Pilgrim. Han utstrålade ett sådant självklart lugn och det var bra när både matte och häst var lite spänt förväntansfulla.   


Resan hem till Nordansjö gick som en dans och Pilgrim stod som ett ljus i transporten.
Pappa berömde honom flera gånger under färden hur duktig han var där bak i finkan.
Pappa var också duktig och körde transporten så lugnt och fint hela vägen! 

Lite skakig klev Pilgrim ut hemma på gården, såg sig runt ett par gånger och sedan såg han gräset och bara "tack, nu äter jag".
Haha, lilla matvraket.
Sms:ade Emma och hon sa att nu var han sig själv när han käkade. *smila* 



Mina fina pojkar. Pilgrim verkade rätt nöjd med sin nya familj och undersökte sin "nya" morfar mycket noggrant. Han insåg snart att denna man kommer ha med sig godis varje gång han kommer på besök och det blev han mycket nöjd med. Undra om Nokke skvallrat...  


Pilgrim fick sedan komma in i sin box för att på en gång börja dricka ur vattenkoppen, något han lärt sig kvällen innan i Stockholm. Så himla smart denna kille!

När han fått dricka tog jag och pappa en promenad med Pilgrim så han fick röra lite på sig medans husse åt lunch.
Sedan när pappa åkt hem tog jag och Tomas en längre promenad på 1.5h 
Vi gick bl.a. upp till grannen så Pilgrim fick se korna och ladugården, något som inte bakom honom nämnvärt.


Efter promenad och 3 bajshögare senare fick han äntligen komma ut i hagen.
Oj så lycklig han blev och han var så vacker när han galopperade runt i gräset så jag kunde knappt andas.

Tänk nu gick han här i hagen, min vackra Pilgrim! 



2 kommentarer:

Dun Do Lena sa...

Så bra det gått och så bra det kommer att bli!

Tant Nordin sa...

Glädje och lycka <3
Fina pappa Lennart som alltid ställer upp och kör :-)
Nu blir det Harmoni i Nordansjö!!!