måndag 31 augusti 2015

Pricka in höstens mode

Två stolta killar
 Igår red Tomas Prickig för första gången sedan han flyttade in här.
Åh så himla fina de var!
Tomas fick äntligen testa all sin nya utrustning och både han och Prickig var så snygga!
De var som hämtade ur en katalog med hästmode för hösten 2015. *fniss*

Givetvis hade jag med mig kameran så jag kunde ta lite fina bilder på pojkarna.
De var så stolta båda två och jätte duktiga.

Tomas red runt på övre betet och tränade på att svänga och stanna och sedan när båda blev lite varma i kläderna så travade de runt en hel massa.
De såg ut att ha riktigt skoj ihop.

Tomas hade tänkt att bara ta en liten ridtur men jag tror de höll på i typ 35min.
Så det blev ett perfekt pass för båda.

Jag är så himla stolt över mina killar!
Tänk, snart kommer vi kunna rida ut tillsammans jag och Tomas! 




Sötaste Cappe stod och tittade på när Husse red.
Han var lite avis trots att jag ridit honom på förmiddagen och att han sedan även fått fossingarna fixade av bästa Glenn.

Men han fick lite godis och några extra pussar på mulen så jag tror att han blev rätt nöjd ändå.

Sedan nattade vi hästarna i den fantastiska solnedgången som var igår och efter det gick vi in och myste ner oss i soffan och såg på en film.

Har verkligen varit en helt otrolig helg, kändes som om det behövdes med tanke på hur veckan var. 
Idag är det vardag igen och jag hoppas att den innehåller många fler lika underbara kvällar som den igår!

1 kommentar:

Tant Nordin sa...

Han är en naturbegåvning ❤