tisdag 11 augusti 2015

Kvällspyssel


Vilken underbar kväll det var igår och vad mycket vi fick gjort!
Efter jobbet åkte vi och köpte knivar till gräsklipparen, sedan hem och äta god middag för att efter den sova 40min i soffan.

Vaknade pigg och glad och skuttade ut och började röja på gården.
Hade en hel del framme som behövde bäras undan, slängas och flyttas.
Stallet fick sig också en omgång och jag röjde undan lite saker där med.

Vattnade alla blommor ute och insåg att vi nu har fått små zucchini på våra plantor och en hel massa jordgubbar var klara som jag passade på att smaska i mig.
Glömde dock bort att kolla körsbären, måste göra det när jag kommer hem idag. 

Sedan blev det målning av hinderbommar.
De kommer bli vita och rosa, känns skönt att äntligen kunna måla dem. De har legat i källaren ganska länge...


Efter målningen högg jag och tomas tag i alla våra lastpallar som ska bli en soffa på altanen.
Vi slog i spikar och sedan fick de en omgång med högtryckstvätten. Hjälp av smutsiga de var. Men det gjorde det sjukt roligt att tvätta dem och riktigt kunna ser leran rinna av.
Nu ligger de på tork och har vi tur kan jag börja måla dem ikväll. 




Kvällen avslutades med en jätte härlig ridtur på Cappe!
Vi tränade lite inför söndag och han var verkligen jätte fin.

Han har varit så himla motiverad på slutet och en fröjd att träna tillsammans med.
Har longerat i flera dagar och där till och med kunnat göra byten, även åt det mindre lätta hållet.
Igår när jag red lyckades vi med skolgalopp-skolhalt-skolgalopp.
Sjukt roligt!

Nu längtar vi båda efter Pilgrim!
Bara 2 dagar kvar nu!!!!!

1 kommentar:

Tant Nordin sa...

Ni är så duktiga <3