tisdag 18 augusti 2015

Lite tomt men ändå fullt


Igår lämnade jag Emma på tåget vid 14-tiden.
Oj så tomt det blev här hemma efter att hon åkt.
Vi har verkligen njutit av att ha henne här hos oss men vi har redan planerat för nästa gång hon ska komma upp igen så det känns rätt bra!

Vi hittade verkligen varandra jag och Emma. Så lika på så väldigt många plan.
Och vi har haft det så himla skoj de dagar hon varit här och vi har hunnit göra så himla många roliga saker.
Känns lite tråkigt nu när det blev vardag igen.

Fast egentligen är det inte riktigt vardag på riktigt för i hagen hemma står en helt ny guldklimp som jag har så många saker jag vill göra med.
Han är så himla underbar!

Igår blev det en lång dag på jobbet eftersom jag tog en 3h lång lunch för att hämta Emma, äta lunch på stan och sedan vinka av henne vid tåget.  På vägen hem var vi tvungna att handla och sedan hem och äta middag.
När detta var klart var klockan rätt mycket och jag var så trött.
Men tanken på pojkarna nere i hagen gav mig energi.

Fyllde på vatten till alla djuren och sedan tog jag med pojkarnas mat och borstar ner i hagen och sedan hade vi mys i 1h.
Oj va goa de är med varandra!
De åt till och med ur samma hink samtidigt och samsades så snällt när jag borstade och pysslade med dem båda.
Cappe har ett sådant tålamod med Prickig och går hellre undan än jagar bort honom.
Så där kunde jag stå och för första gången njuta helt själv med båda mina pojkar.
Vilken lycka!

En mule på varje axel medans jag kliade dem på halsarna.

När jag var klar och gick ut ur hagen vände de sig mot varandra och fortsatte kliandet på varandras mankar.
Ni kan förstå att jag är glad, Cappe som varit utan klikompis hela sommaren...  

Nu återstår det bara för Prickig att lära känna de andra hästarna, vilket inte kommer vara något problem.
Han får börja prova gå med Maxine. Tror Maxine kommer pipa och vifta med frambenen medan Prickig mest kommer se förvånad ut. Men när hon märker hur snäll och ung han är så kommer hon nog att ta hand om honom.
Ska bli spännande att se.

Längtar tills alla 4 hästar går på det nedre betet tillsammans i en stor härlig flock, så som det ska vara när man är häst.

Jag och Emma på Selånger marknad ätandes från samma tallrik, precis som pojkarna i hagen *ler*


1 kommentar:

Tant Nordin sa...

Ja vilken tur vi har som fått fina Emma och Prickig i våra liv. Fast det var väl Nokke som styrde och ställde i stjärnorna!!!! 💕