måndag 17 augusti 2015

Ridkonstens Dag

Foto: Tomas Nordin
Igår var det äntligen dags för årets upplaga av Ridkonstens Dag.
Jag, Emma, Katarina och Tomas åkte med Cappe till Lögdö bruk där evenemanget gick av stapeln.

Cappe var så himla laddad, oj vad han ville detta.
Han nästan hjälpte till med att sätta på transportskydden. 
Han gick sedan snällt på transporten och stod som ett ljus hela vägen.
Väl där showade han runt lite så alla skulle se hur snygg han var, för att sedan ställa sig i hagen och sova och ladda upp inför sin uppvisning.

När det väl var dags att rida fram hann jag inte mer än sätta mig på Cappes rygg så rusade han fram till banan.
Han var SÅ redo.
Det var bara att glömma att rida fram för det hade han ingen lust med, han skulle in och visa upp sig!

Det kändes riktigt bra under vår uppvisning och jag tror jag fick sagt allt det jag ville förmedla.
Cappe var också mycket nöjd efteråt och väldigt stolt.

När vi var klara ville han stå vid banan och titta på den sista uppvisningen och sedan tyckte han att det var dags att åka hem.

Han sprang på transporten och stod sedan och vevade med frambenet tills vi stängt allt.
Han tyckte vi var sååååå långsamma.

Väl hemma var det en lycklig och mallig Cappe som fick komma ut i hagen till Prickig som stått och längtat hela dagen.

Tomas tog många fina bilder, de kommer i ett eget inlägg under veckan.

Foto: Ida Svensson


1 kommentar:

Tant Nordin sa...

Världens bästa uppvisningponny!!
Ni var super duktiga båda två <3
*stolt*