onsdag 12 augusti 2015

Nu börjar resan


Idag klockan 9 kommer lastbilen och hämtar Pilgrim vid stallet och i och med det börja han sin resa mot oss. Han kommer mellanlanda i Stockholm för att sedan åka vidare norr ut på torsdag.
Någon gång runt lunch beräknas han vara framme i Sundsvall och Bergsåker där jag och Tomas kommer plocka upp honom.

Det pirrar i magen, känns så himla overkligt.
Måste nypa mig i armen för att förstå att jag faktiskt är vaken.
Detta ska bli så sjukt spännande, jag och Prickig kommer börja vår gemensamma resa.

Emma kommer upp med tåget på torsdag kväll och stannar till måndag.
Det känns tryggt både för mig och Prickig och det ska bli så roligt att få ha henne här i så många dagar.
Vi hann verkligen bli vänner under den korta tid vi träffades sist.

Jag tror att allt är fixat och klart nu till Prickigs ankomst.
Ikväll ska jag hänga upp en hink med vatten i hans box och fylla på nytt i den hage han får gå i från början. Ska även hämta transporten så jag kan ta med den in till stan imorgon bitti.

Oj, oj undra om jag kommer kunna sova i natt..  

3 kommentarer:

Dun Do Lena sa...

Fantastiskt! Oj så spännande!

Tant Nordin sa...

Härligt!! Vi längtar :-)

Tant Nordin sa...

Härligt!! Vi längtar :-)