fredag 30 juni 2017

Nu kommer sommaren


Det har blvit så mycket ridning denna vecka och idag går jag på semester i 5 veckor.
Just nu är vi 5 tjejer i stallet och det är så himla roligt.
Det är verkligen roligt att få sällskap vissa dagar och Donne kommer stanna juli ut, tjoho.
Ikväll blir det sushi och film i soffan men innan det ville Husse tydligen rida Lilja med mig och Cappe, det ni!  


Det har runnit lite ur Liljas ena öga, trots att hon har en sådan tjock pannlugg ända ned till näsborrarna. 
Så nu har hon fått en flugluva.
Vet inte om hon haft en sådan innan men hon brydde sig inte det minsta när jag satt på den.
Luvan hade ett jätte bra hål för pannluggen, något jag brukar sakna på luvor med öron.
Cappe få alltid hälften så mycket pannlugg efter en sommar med luva.
Men denna var jätte bra!
149kr på Granngården och fanns i 5 storlekar.

Hur söta är inte dessa!? Lika luvor och Donne matar Lilja med hö <3


Prickig har gått rätt hårt på slutet så nu är han lite trött *ler*
Igår fick han ledigt och bara äta sin nomnom.
Han är så himla söt när han äter, är det jätte gott måste han krafsa med frambenet samtidigt.
Vilket ibland resulterar i ett hans mat hamnar på marken... *suck* *fniss* 
Har lagt till EM Vital i deras mat nu och kommer försöka sluta med vinet (Probihorse).
Det blir sjukt dyrt med vin varje dag och nu när magarna mår så bra så hoppas jag att Vital räcker för att underhålla det braiga.

Bästa vyn!
Räknade ut idag att det är bra precis på dagen 5 månader sedan Cappe blev skadad sist.
Känns skönt att vi börjar komma igång nu.
Men vi skrittar mest, lite trav och ingen galopp.
Han skulle verkligen behöva gå mer nu när de äter gräs ska försöka skritta honom en timme om dagen nu när jag får ledigt och lägga in mer trav.

Har bett veterinären om en tid för tänder och vaccination så då får han titta på benet också tänkte jag.
Bara säga hur han tycker det ser ut, förhoppningsvis är det fint.


Igår red jag och Janet 75min efter vägen.
Red förbi korna med kalvar och hästarna var jätte modiga.
Båda hästarna var otroligt fina och fick världens finaste trav på vägen hem.
Lilja blir så himla mjuk när hennes trav blir bärig och kontrollerad.

Hon tar fattningar nu på bara tanken och igår fick vi 3 samlade språng.
Annars behöver hon mer fart för att kunna hålla galoppen men hon blir starkare och starkare och smalare och smalare.
Från att knappt få igen sadelgjorden till att det nu går lätt och detta fast än hon går på gräs dygnet runt.
Är också imponerad att hon har sådan kondis och hur snabbt den blir bättre.
Denna ras imponerar verkligen på mig.
Men igår var hon lite trött sista biten hem och skrittade så långsamt, men efter 5 minuters återhämtning var det full fart på henne igen.
Helt otroligt vilket fint driv och motor hon har lilla Blomman.

Hoppas ni alla får en härlig sommar.
Nu går jag på semester men tänkte hålla bloggen levande ändå så klart.
Kram! 

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej, hamnat på din blogg genom Emma. Så himla roligt att få följa Pilgrim. Själv hade jag förmånen att få 7 fantastiska år med Pilgrims helbror Jack. Ser så mycket likheter mellan dessa två. Blev så full i skratt av bilden när han äter sitt godis. Veva med frambenet vid intag av kraftfoder var någonting Jack gjorde vid varje måltid. Detta har dom tagit med sig från mamma Jackie. Hoppas ni får en fantastisk sommar! /Maria Strömbom

Yvonne sa...

Hej Maria,
Åh så roligt!!!
Jag har hört så mycket om Jack <3
Önskar att jag hade hunnit träffa honom.

Desamma till dig!