onsdag 21 juni 2017

Tycker du som jag så rider vi...


...för då känner jag mig fri!

Vilka dagar jag har fått nu på slutet.
Igår red jag och Prickig lektion för Ewa.
Fokus på piruetter och centrering i dessa.
Att räkna antalet steg i piruetten och i centreringen behålla samma antal steg bara att de blir kortare och högre.
Även fokus på att inte bakbenen skruvar utan trampar runt i hela vändningen.

Prickig var jätte duktig!
På slutet tog vi några fattningar från volt, ut rakt fram ett par steg och sedan vändning tillbaka till volten.
Skoj men lite för svårt, men om man inte testar så kommer man aldrig framåt.
Prickig tyckte det var hur roligt som helst och det är det viktigaste.

Efter att lektionen var slut blev det middag i soffan.
Jag älskar att laga mat men brukar inte dela med mig av recept här på bloggen men igår åt jag något som var så gott att jag blev helt lyrisk.
Jag hade köpt frysta vaxbönor som jag gjorde i ugnen med olja och smör (precis som man gör pommes frites)  och det blev så himmelskt gott!
Så nu vill jag bara berätta det för ALLA!!!
Prova!

Efter maten red jag Lilja.
Vi tränade på fina uppgångar till trav med schvung och sedan blev det fokus på galoppfattningar.
Och jäklar vad duktig hon var Blomman!
På slutet gjorde vi riktigt fina fattningar med mycket luft på bara tanken. 
Sedan kunder vi inte låta bli att gasa på lite *fniss*
Jäklar vad vi galopperade och vi tyckte det var lika roligt båda två.
Det fullkomligen strålade om oss båda.
Tomas klev av gräsklipparen och filmade oss lite och man hör ett konstant fnitter från mig på filmerna.

Sedan red Tomas ett varv runt gården.
Lilja bar honom så fint och Tomas gillade verkligen hennes energi.
Hoppas vi kommer kunna rida ut tillsammans snart, det är något jag verkligen längtar efter.

Snart midsommar och en extra dag ledig.
Längtar! 




Inga kommentarer: