måndag 12 juni 2017

Önskar helgen var längre


Denna årstid är så "farlig", haha.
Jag har hur mycket energi som helst och gör lätt för mycket och då känns det som om tiden inte räcker till.
Denna helg har det både varit en resa till Bräcke och mamma har fyllt 70år.  
Utöver det har vi lyckats slå en massa staketstolp och sedan även planerat baksidan av gården.

Tanken är ju att det ska bli en till ridbana precis bakom stallet, en 16x32m.
Det ska även finns plats för att köra in hö, en väg upp till den stora ridbanan och en läktare.
Till det ska vi även få in en massa diken för avrinning mm.

Jag och Tomas sprang runt hela söndag förmiddag med måttband och märkkäppar, ritade ritningar och planerade.
Älskar verkligen att planera för hur gården ska bli i framtiden och drömma om hur allt ser ut när det är klart.
Nu ska ju den stora ridbana färdigställas och vägen upp till den grävas och för att kunna gräva den måste vi ju veta hur allt ska se ut när det är klart.


Med hästarna är det toppen.
Känns som om jag skriver om Lilja i varje inlägg nu men hon är ju så underbar.
Hon tycker det är så roligt att göra saker och skulle nog vilja bli riden flera gånger per dag.
Alltid öronen framåt och med pigg och vaken blick. 


Jag och Cappe rider lite mer nu, mest i skritt men också lite i trav.
Så himla härligt.
Men jag är försiktig.
Han får ju gå på bete med de andra upp till 3h per dag nu och det blir en hel del race.
Jag är liv rädd när han flänger runt i full galopp, tvärnitar och vänder runt.
Men benet ser fint ut, gallorna är mjuka och benet är svalt.

Jag försöker ha is i magen, ta en dag i taget och ta det lugnt.
Om allt känns bra så ska vi börja skritta ännu lite längre svängar i helgen.
Hoppas verkligen att hans ben är läkt nu och kommer hålla livet ut. 

Prickig mår toppen.
Han är helt underbar just nu.
Vi rider mest ut och leker samling efter vägen.
Jäklar vad fin han är den hästen, helt sjukt!
Nu ska vi bygga upp en bra kondis efter vintern, kanske Husse vill ut och springa lite med oss.

Imorgon är det lektion för Ewa på schemat och jag vet inte vilken häst jag ska rida...
Igår tänkte jag att kanske skulle ta Cappe, det går ju med ett lugnt pass och bygga lite styrka.
Men när vi red ut på kvällen igår kändes han lite loj.
Så då står det mellan Prickig och Lilja, usch vad svårt det blev nu mer 3 hästar *fnissar*
Men det är en trevlig problematik. 

Ha en skön måndag!

Inga kommentarer: