onsdag 7 juni 2017

Nya vänner


I fredags flyttade Donne in här hos oss och ska bo här i en månad.
I söndags hämtade vi vår Lilja.
Så vad kunde bli mer perfekt än att låta de båda nykomlingarna få gå tillsammans.
En perfekt lösning, då alla hästar får sällskap och Cappes ben hinner läka ytterligare lite till innan det blir en ny häst i flocken = en massa extra spring. 


Så på självaste nationaldagen släppte vi ihop Lilja och Donne.
Jag och Katarina hade laddat med hjälmar och långspö *skrattar*
Kameran i högsta högg och väntade oss lite action. 

Jag stod med Donne i ena änden av hagen medan Katarina ledde runt Lilja och visade henne runt i hagen, vart staketet gick mm.
Sedan släppte vi dem.
Och det gick till precis som ett ihopsläpp ska göra.
De gick lugnt fram och nosade på varandra.
Lilja deklarerade med några pip hur saker och ting skulle vara och Donne hade inget att invända.
Sedan rullade de sig och gick iväg och betade tillsammans.


Där stod jag och Katarina och tittade på lite snopet, inte en enda actionbild fick vi.
Men vi ville ju att det skulle vara lugn så vi var nöjda och glada. 
Det var först en timme senare när vi släppte de andra hästarna på betet och de galopperade runt i lycka som Donne och Lilja tog några svängar.
De var så himla fina när de galopperade runt tillsammans och jag blev faktiskt imponerad över att Lilja nästan kunde hålla jämna steg med Donne. 

 

På kvällen stod Lilja och Donne och myste och kliade varandra.
Jätte mysigt att de kom så fint överens, men vem kommer inte överens med Lilja liksom. 


Prickig var otroligt avundsjuk, han vill verkligen att alla hästar ska vara "hans" kompisar.
Han har stod vid grinden så många gånger igår och tittat åt mitt håll och sa "Ska du inte släppan in mig!?".
Men han får vänta lite.

Imorse vaknade jag vi 4-tiden och gick upp och drack lite vatten.
Då låg Lilja och Donne ned och sov i hagen.
Lilja på samma sätt som Cappe brukar sova, raklång på sidan med benen rätt ut.
Snacka om att känna sig trygg.
Älskade vackra Lilja <3

Inga kommentarer: