lördag 24 juni 2017

Glad Midsommar!


Igår var det midsommar och helt otroligt nog hade vi fint väder! 
Gissar på att de flesta kommenterade vädret på midsommar men det var faktiskt härligt att ha sol och uppehåll.
Sol, lite moln och inte för varmt. 











Som vanligt (det har blivit tradition nu) åkte vi till Medeltidsmarknaden i Kälen med K och C.
Jätte mysig tillställning med marknad, picknick och tornerspel. 
Förra året höll jag på att svettas bort i min sammetsklänning men i år var jag perfekt klädd. 

Tornerspelet är marknadens höjdpunkt, så roligt att se hästar och ryttare på olika nivåer ha roligt tillsammans. 
Under de år vi har varit där så har ridningen blivit så mycket bättre bland deltagarna. 
Det glädjer mig att se. 



När vi kom hem tog jag och K en tur upp på berget med flickorna.
Lilja fick fläta och blommor i manen och var så söt. 
Dock lyckades vi galoppera bort nästan alla blommor *fniss* 

Sedan anslöt mamma och pappa och vi grillade och åt en fantastiskt god middag med min nya favorit, vaxbönor i ugnen. 



Pappa fick också träffa Lilja för första gången och det var ett fint möte.
Tror de blev lika kära båda två och sedan ville Lilja inte lämna pappas sida. 
Så nu väntar jag med spänning på första gången de ska ut och köra tillsammans! 

Det blev en underbara midsommar och självklart var vi upp till efter midnatt som sig bör.

Hoppas ni alla hade det lika bra som oss!

 

Inga kommentarer: