torsdag 1 juni 2017

Dagen hos Ewa


Tänkte jag skulle berätta lite om min dag hos Ewa i söndags.
Hoppas kunna visa er lite fler bilder sedan då Ewas dotter Liz tog en hel massa bilder, men de får ni vänta lite på. 

Jag åkte hemifrån vid 06.30 och kom upp till Ewa vid 10-tiden.
Vi började med att lägga upp en plan för allt vi skulle hinna med under dagen och jag tror klockan var runt 19 när jag väl åkte hem.
Men jag hade lätt kunnat stanna lika länge till.

Det blev totalt 4 pass med hennes hästar men vi började dagen med en rundvandring på gården och marken och pratade en massa om sådant som är viktigt i livet.
Sedan åt vi lunch och efter det började vi med hästarna.

Först ut var Lilja som jag började med att longera.
Samtidigt lastades det av ensilagebalar på gården och det gav Lilja lite extra energi och hon blev  även lite ofokuserad i början.
Slås ändå över hur otroligt cool hon är och det tog inte lång tid innan hon var med mig igen.
Hon kändes väldigt glad och det var jätte roligt att jobba med henne från marken.

Efter longeringen fick hon komma in i stallet och äta lite mat och jag provade lite olika sadlar på henne.
Sedan var det dags att rida.
Jag red denna gång på ett Rollerbit och jäklar vad det krävde sin ryttare men det var faktiskt nyttigt för man blir väldigt medveten om vad man gör.
Känslan har liksom landat mer och mer nu efteråt.
Vi jobbade med att hitta en mjuk trav samt hur jag skulle hjälpa henne när hon hamnade lite för långt ned och in med nosen.
Här nedan ser ni en kort videosnutt.
Visst är hon vacker!?



Sedan var det dags för småpojkarna, Liljas båda söner.
Jag fick rida Gorm som är 4år och Liz den andra brorsan som är 5år.
Haha, det var verkligen jätte roligt. Ridningen på unghäst blir så härligt kravlös och lekfull och det gillar jag.

Gorm var jätte duktig!
Vi tog till och med ett par galopper och det var tredje gången han galopperade med ryttare på ryggen.
Precis så okomplicerat som det ska vara.
Hoppas kunna visa er lite bilder på det senare.

Sist ut för dagen var Clipp.
Det blev ett jätte bra ridpass, kändes så mjukt och fint.
Han gav mig en sådan fin känsla som jag sedan kunde ta med mig hem.
Det är verkligen helt underbart att få rida en sådan fin och skolad häst.

Efter en sådan där härlig dag hos Ewa kan jag säga att bilresan hem går så lätt, så lätt.
Mycket att tänka på, processa och låta landa.
Jag hade laddat upp med bra poddar och energidryck så resan gick riktigt snabbt.
Var hemma vid 23-tiden och då var det bara att packa ur bilen och sedan natta hästarna och krypa ned i sängen.

Hoppas att jag kan åka upp till Ewa snart igen!

Inga kommentarer: