torsdag 15 juni 2017

Sommaridyll

Att få se Cappe efter så lång tid mysa med sina kompisar, det värmer i hjärtat
Så kom värmen och allt fullkomligen exploderade.
Jag har varje dag tittat på betet och funderat på när det ska börja växa.
Men nu från ena dagen till det andra har det vuxit 10cm, bara så där.
Man förstår hur mycket växtkraft det ligger lagrat i gräset och bara väntar.
Har tagit det väldigt försiktigt med hästarna och inbetningen pga av detta.
Nu är de upp i runt 5h per dag och Lilja och Donne går på betet på natten.
Men nu är det inte långt kvar förrän de kan gå dygnet runt.

Att slå stolp till denna utsikt gör inte ont
Jag och Tomas har äntligen slagit klart alla stolpar i de ombyggda hagarna nu och ena hagen är helt klar.
I helgen drar Tomas iväg till Vätternrundan, tanken var att jag skulle följa med och heja på och samtidigt träffa Emma.
Men jag fick en heldags workshop på jobbet på fredagen så jag får snällt stanna hemma.
Så jag ska försöka dra alla band och skruva isolatorer i helgen så sista hagen blir klar.
Den är verkligen full i härligt gräs och det ska Lilja och Donne få smaska i sig. 


Grannen har slagit en del av sina lägdor.
När jag härom kvällen tittade på det slagna gräset fick jag verkligen sommarkänsla och en längtan efter semestern smög sig på.
Bara två veckor kvar nu.
Vi ha inga direkta planer mer än att åka ner och hälsa på Emma och Felix.

Hoppas verkligen vi får en fin sommar i år och att vi hinner njuta av dagarna innan de har sprungit förbi.

Inga kommentarer: