torsdag 22 juni 2017

Lite nytt inför sommaren


Förra veckan var jag in en sväng på Hööks efter jobbet och shoppade lite på deras rea.
Det blev 5 nya tröjor nu inför sommaren.
Tänkte att om jag snart har en ridbana så kan jag ju inte rida runt i mjukiskläder hela tiden *fniss*
Och det blir faktiskt roligare att träna om man klär upp sig lite.
Hittade jätte snygga kläder i grönt och beige, förstår ni hur snyggt det kommer vara på Prickig!
Jag och Steffi har sagt att vi ska ha en fotosession snart så får ni se.



Jag och Steffi red upp på berget igår.
Prickig var lite loj men kändes ändå fin.
Har köpt en ny stång till honom och han älskar den.
Han har ju haft Nokkes stång innan, den med gummi, men nu har han fått en likadan men helt i metall och med pytte lite längre skänklar.
Känns super bra.

Senare på kvällen red jag Cappe runt gården och tränade lite övergångar och lite mer fokus på linjering. 
Det är så himla härligt att rida runt på gården sedan vi la på stenmjölet.
Underlaget är perfekt och jag kan knappt vänta tills det ligger uppe på min ridbana.
Cappe kändes fin men det märks att vi inte gjort något vättigt på väldigt länge.
Vi tog en lite galopp också och det kändes toppen.
Nu är det dags att öka på träningen och kraven.

Imorgon är det midsommarafton och vi åker till medeltidsmarknaden i Torpshammar som vanligt.
Längtar!
Picknick och lite rolig shopping samt tornerspel, det blir en perfekt midsommarafton.

Inga kommentarer: