tisdag 13 juni 2017

Det blev en bra måndag


Av någon anledning är jag alltid jätte trött på måndagar.
Igår var vi så trötta jag och Tomas att vi skojade om att sjukskriva oss på grunda av tröttheten.

Dagen på jobbet gick bra, vilade lite i vilorummet på lunchen och hade annars mycket att göra så tiden gick snabbt.
Sedan hem och släppa hästarna på betet, äta middag och landa i soffan 30min.
Iväg till mina måndagstjejer och när jag kom hem tog jag en tur på Prickig.
Han var så underbart fin igår igen.
Vill bara rida hela tiden nu, alla hästar är så otroligt fina.
Cappe verkar dock lite trött, det är blött och lerigt i hans hage så jag tror inte han kan sova riktigt.
Ska nog ta in dem några timmar ikväll och låta de sova lite i boxarna.

Sedan var det skiftbyte på betet och Lilja och Donne fick gå där över natten. 
Lilja låg och sov imorse och hade inga problem med att jag gick fram och myste med henne.
Hon är så himla trygg.

Ikväll ska jag rida lektion med Ewa.
Tanken är att ta Prickig och träna samling.
Längtar!
Två morgontrötta men mina påsar under ögonen är nog störst *fniss*


Inga kommentarer: