måndag 19 juni 2017

Har man gård tar jobbet aldrig slut


Måndag idag och jag är helt slut, slut i kroppen och det är så himla skönt.
Tomas var och cyklade Vätternrundan i helgen och jag fördrev tiden med arbete.
Fick så himla mycket gjort och nu är varenda muskel helt slut.

Men jag har även hunnit med att rida en hel massa, helt underbart.
Både Prickig och Lilja har fått bli rejält svettiga och Cappe har fått skritta upp på berget och anstränga benet lite mer vilket kändes bra.

Jag har ridit ut med både Steffi och med Janet och det har varit så otroligt mysigt.
Att få rida ut i naturen med så fina vänner och bara prata om livet, det är livskvalité.
Och att ha berget precis bakom knuten där man kan rida upp till toppen utan att behöva möta bilar eller dylikt är riktigt lyxigt och något jag verkligen uppskattar.

Nånn grässlaktaren *fniss*

Arbete med bästa utsikten
Hästarna har gått på bete hela nätterna nu, upp till 15h per dag och det har gått jätte bra.
Men de blir lite trötta.
Igår sov Prickig typ 2h i sträck när jag flyttade dem till vinterhagen, lilla vännen.
För han är som ett barn i en godisaffär när han går på bete, äter nonstopp. 

Jag har äntligen skruvat klart alla isolatorer i helgen så nu återstår det bara att Tomas hjälper mig att dra tråden, för det är inte så lätt själv.
Sedan får Lilja och Donne en ny hage full med gräs, bävar inför hur mycket jag måste rida Lilja nu så hon inte blir rund.
Just nu har hon fått en jätte fin form, mycket klättring upp på berget så hon har verkligen gått ihop sig.
När hon springer runt i hagen ser hon ut som en hingst, så snygg och högställd. 
Annars har helgen spenderats med att köra röjsåg, rensa rabatterna, plantera blommor, rensa högen med 3års gamla papper och räkningar, plocka nässlor till hästarna och plocka och städa en hel massa på olika håll både inne och ute.
Har fått så sjukt mycket gjort och det är så otroligt härligt.

Denna vecka är en kortvecka som avslutas med midsommar.
Ska bli så härligt, bara två veckor kvar till semestern.
Ser verkligen fram emot det.
Veckan ser ovanligt lugn ut, så det kommer finnas en hel massa tid över för ridning.
Kommer bli en toppen vecka.

Ha en skön måndag!  

Inga kommentarer: