tisdag 28 juni 2016

Vilka dagar!

Spöregn men lika glad för det
Vilken fantastiskt helg det varit som avslutades med 2 underbara Kraftdagar hos Ewa i Umeå/Grundbäck.
Ville verkligen inte åka hem igår.

Lovar ett helt eget inlägg om dessa dagar när alla bilder är fixade och ok:ade.
Men som vanlig fick jag mycket ny kunskap, insikter och träffade en hel massa underbara människor.
Har haft 2 härliga ridpass och sett många fler rida.
Fick även se Ewa rida, vilket varit något jag längtat efter! 


På kvällen första dagen gick jag upp till Ewas bibliotek.
Bad mina guider hjälpa mig välja en bok, vilket de gjorde.
Slog upp boken på "måfå" och möts av detta!
Fatta!

Visade denna bild i detta inlägg, som min målbild. 
Och nu slog jag upp den som av en slump i Ewas stora bibliotek.
Slump?
Nä tror inte det... 
Det är något som jag och Ewa började prata om rätt tidigt i min och hennes kontakt.
Hon såg nämligen också just den bilden när det gällde mitt mål.
Så detta ser jag som en bekräftelse på att jag valt rätt väg, det är rätt stort att få det så tydligt berättat för sig.
Jag tackade mina guider, stängde boken och vägen framför mig blev än lite bredare.


Innan jag for upp till Ewa var det faktiskt midsommar som vi spenderade tillsammans med K med familj samt mina föräldrar.
Även om jag knapp minns dessa dagar nu så var det jätte trevligt och super mysigt.
På midsommardagen la jag och Tomas ned 8h på att fixa nya pallkragar och fylla upp den platå vi ville ha dem på med fyllnadsmassor.
Nästan 50cm höjde vi markytan för att få det plant.
Ett riktigt slitigt göra men bra blev det.
Nu ska det bara lite täckbark på duken så är det klart.


På midsommarafton hämtade jag även ut ett paket med lite godsaker.
Har köpt mig ett par shortchaps, nya stigbyglar, stigläderhylsor och bäst av allt en sadelgjord!
Det var som julafton att öppna paketet.
Har provat allt utom chapsen, de hoppas jag kunna prova ikväll.

Nu är det bara 6 arbetsdagar kvar innan jag går på semester.
Som jag längtar!
Vi börjar semestern med att åka ner till Emma. 
Kommer nog bli en underbar sommar det här!


Inga kommentarer: