fredag 10 juni 2016

Kvällsjobb


Mitt huvude är fullt av fler idéer än vad vi har tid och pengar till att utföra.
Jag behöver träna på tålamod och att saker faktiskt kan få ta tid.
Men ibland när man faktiskt kan börja med en av alla mina idéer så mår jag så himla bra.

När vi i höstas byggde vägen till hagen fylde vi ut tomten på ovansidan vägen med de massor som blev över. 
Helt plötslilgt ersattes stenig mark och en gammal laudugrund av en hyfsad platt yta.
En perfekt plats för en grillplats.
Bredvid hagen och med utsikt över sjö och med riktig gammal skog som bakgrund, kan det bli bättre?


Denna idé har fått mogna och nu vet vi precis vad vi vill göra.
Så under veckan som gått har vi fått flera lass fyllnadsmassor och matjord.
Jag, Tomas och Christer har skottat och krattat.
Pojkarna har gjort det största jobbet och simsalabim så har vi fått en plan och fin yta!



Nu ska massorna komprimeras, el ska grävas ned och grillplatsen ska byggas.
Vi har redan el dragen nästan hela vägen dit, så det blir ett ganska lätt jobb att få el till själva grillplatsen så jag kan få belysning. 
Sedan ska matjorden kärras dit och krattas ut och gräs sås.

Kommer blir helt fantastiskt!
Toklängtar.
Tror vi kommer spendera många kvällar där i sommar. 



Annars brukar min kvällar kunna se ut så här *ler*
Detta var måndagen då jag fyllde år.
Hade som vanligt träning med mina fina tjejer i Knävland.
Varje måndag kör vi träning och de har gjort de mest fantastiska framsteg!
Och på min födelsedag hade de köpt smörgåstårta!
Jag blev alldeles rörd och smörgåstårta som är det godaste jag vet.
Blev ju så klart tvungen att skicka ett meddelande till Tomas att jag blev tvungen att "jobba" över *fniss*

Igår natt kom min Em!
Så nu väntar flera underbara dagar med en massa skoj.
Gissar på att det kommer bli en hel del bilder och filmer efter denna helg.
Har även en film från Birgittaträningen med Prickig som jag måste ladda upp här.
Men den som väntar på något gott... 


Inga kommentarer: