tisdag 21 juni 2016

Pigg!


Äntligen har ljusets tid kommit att slå rot i mig och jag börjar känna mig pigg och full av livskraft.
Dagarna flyter på enkelt och jag längtar helt tid hem och har massor jag vill göra.
Jag har kommit in i den delen på året då jag lätt blir rastlös och bara vill jobba hela tiden.
Har försökt ligga i soffan på kvällen men inte kunnat koppla av. 
Så det är lika bra att passa på att få så mycket som möjligt gjort innan värmen kommer.
För jag har mindre lätt för att jobba när det är riktigt varmt.


Igår hade jag grillavslutning med mina måndagstjejer och när jag kom hem hade Tomas och Christer krattat ut matjorden på den del av gräsmattan som vi grävde om i höstas.
Så nu är det bara att så gräs där, så underbart.
Blev riktigt snyggt!

Ikväll tänkte jag försöka bygga ut kornas hage upp i skogen så de kan röja lite sly åt oss samt hinna rida mina pojkar.
Skulle även behöva hinna måla lite lastpall, får se vad jag hinner med.

Cappe är i rysligt fint hull nu, ser smal och vältränad ut.
Tänk om vi skulle kunna hålla det under betet också men det är väl önsketänkande.

Inga kommentarer: