onsdag 29 juni 2016

Samla tankar

Disktrasekonst
Igår blev en lugn dag.
När jag och Tomas kom hem från jobbet stöp vi i säng och sov över 1h.
Känns att man har lite minus på sömnkontot, kommer bli så bra m ed semester.

Sedan grillade vi lite till middag och tog en tur med hästarna.
Jag red Prickig efter vägen och Tomas gick med med Cappe.
När vi kom tillbaka red jag Cappe lite på gräset utanför betet.

Prickig var super pigg men Cappe kändes rätt loj. 
Är han lika trött idag får de gå i vinterhagen inatt *ler*
Vill inte att han ska föräta sig.

När jag var hos Ewa fick jag dess disktrasor som hon ritat underbara hästar på.
Tanken är väl att använda dem men jag tror nog att de ska få bli tavlor i stallet istället.
Kommer bli jätte fint.
På tal om stallet så börjar det ju bli dags att måla den träfärgade väggen där nu.
Den kommer bli grå.
Kommer bli så fint till det övriga som är vitt och rosa. 


Igår kväll hann jag även börja redigera lite bilder från Kraftdagarna.
Här ovan ser ni vackra Pål, 18 år och kallblodstravare efter Pålex K.
Honom fick jag äran att rida även denna gång. 

Men så fort jag fått ok på lite bilder så kommer ett eget inlägg som sagt från dessa 2 dagar.
Men kan inte låta bli att prata om det ändå, för det är där mitt fokus finns just nu.

Inga kommentarer: