måndag 20 juni 2016

Rosa moln och mjuka fjädrar

"Badstranden" i hagen är hästarnas nya favorit plats.
Sötaste P tar sig en tupplur.
Tänk att 5 dagar kan gå så snabbt.
Emma kom på torsdag kväll och åkte hem efter lunch på onsdagen.
Saknar henne massor redan!
Alltid lika underbart att få ha henne här hos oss, hon fyller vår vardag med små rosa moln.

Som vanligt har vi haft det helt underbart och jätte roligt.
Massa jordgubbar och blåbär har slunkit ner samt lite choklad.
Men vi har även varit duktiga och varit ute på härliga motionspromenader där vi hunnit prata om många viktiga saker i livet, känslor och ödet.
Vi har så lätt för att prata jag och Emma.
Hon är en viktig pusselbit i min utveckling. 


På en av våra promenader hittade jag alla dessa fjädrar.
Haha, det börjar bli helt sjukt det här...

Den stora är 32cm lång och kommer således från en STOR fågel.
Har Googlat lite och det skulle kunna vara havsörn, hur coolt är inte det!?
Men mest troligt är nog att det ändå är en trana. 
Men kanske någon av mina läsare är bättre på det här med fjädrar än mig, någon som vet?
Jag kan fåglar då jag ser dem i full fjäderskrud *ler*

Vi mötte många djur på våra promenader, bland annat två trollsländor.
Trollsländor säger: Du har stor andlig förmåga. 
Detta möte fick mig att minnas min barndom, alla dagar jag spenderade ute i naturen i sommarstugan och att jag alltid hade sällskap av trollsländor.
Vackra minnen som jag nu förstår på ett helt annat sätt.

Jag, Emma, Tomas, Katarina och Christer hann även med en tur längs Sveriges längsta loppis på lördagen.
Åh så roligt och så mycket fint vi hittade. 
Blev en hel del fynd med hem.

Nästa helg ska jag upp till Ewa på hennes Kraftdagar och om Emma får semester från jobbet följer hon också med vilket jag håller tummarna för.
Längtar så jag håller på att dö, ska försöka komma iväg riktigt tidigt på söndag morgon så jag får så många timmar hos Ewa som möjligt.
Har bokat 2 lektioner och ska även ta med min egen sadel.
Hela mitt väsen vibrerar vid blotta tanken, som jag längtar.
Hoppas bara att mitt lilla rosa moln kan följa med, mitt lilla korthalm. (Tomas kom inte på hur uttrycket "ler och långhalm" löd så han sa att jag och Em var som "långstrå och korthalm")

Plockar självklart med mig kameran till Ewa och hoppas att kunna uppdatera med en massa bilder här till er sedan.

Ikväll blir det grillavslutning med mina fina måndagstjejer inför ett träningsuppehåll under juli.
Sedan kickar vi igång med lite ridläger igen i augusti.
Kommer bli så himla roligt.
Det ser ut att bli en toppenvecka det här! 

Inga kommentarer: