tisdag 27 oktober 2015

Vilka dagar!


Vilka dagar vi haft!
Först spenderades helgen nere i Jönköping på Elmia med Tomas och Em.
Sedan följde Em med oss hem och var här i Nordansjö i 3 dagar.

Nu har hon åkt hem och det är jätte tomt här....
Men redan till första advent kommer hon tillbaka!


Vi passade på att rida en hel massa på pojkarna och tog lite bilder dessa dagar. 
Första dagen var Prickig så laddad att Em var här och att hon skulle rida honom att han hade lite svårt att kontrollera sig.
Han ville verkligen visa henne allt han lärt sig och det resulterade i 3 bockar *fniss*
Han är så j*vla söt alltså!

Sedan släppte spänningarna och han fick springa av sig lite i ett snöre istället.
Nästa dag var han jordad igen och som en dröm att rida.

Har massa bilder som ni ska få se!


Prickig börjar verkligen hitta böjningen nu i longeringen även om vi mest fokuserar på kommunikation än.
Vill att han skall förstå hur jag tänker mig olika övningar samt att jag skall börja förstå hur han tänker.
Först då kan vi gå vidare, när vi är överens, har samma målbild och samma språk.
Det är inte jag som bestämmer utan vi skall göra uppgiften tillsammans!

Börjar gå riktigt bra nu, Cappe har gjort ett bra jobb med att göra honom till norrlänning så han förstår min dialekt *blink*


Idag har de fått fossingarna filade så det blev bara pyssel och mys.
Lika bra det så kan jag ta en kväll i soffan och längta lite efter Em.  *blink*


Inga kommentarer: