torsdag 22 oktober 2015

Mot Elmia!


Efter lunch idag bär det äntligen av mot Elmia Lantbruksmässa!
Åh så jag längtat efter denna dag.
Vi bestämde oss redan förra året att vi skulle åka och jag har längtat så mycket!

Som grädde på mosset ska vi bo och vara med Emma samtidigt, kan det liksom bli bättre!?
Tänk om jag vetat det redan förra året när vi bestämt oss för att åka, då hade jag aldrig klarat av att vänta så länge.

Nu ska jag bara njuta hela helgen av att vara ledig och titta på fina kor (och andra djur också för den delen).
Kanske hitta något fint eller roligt att köpa med hem till vår fina gård!
Korna vill ha en "kli"matta, en köldridå till lösdriften och jag vill ha en fin gårdsskylt med texten Stall Nordansjö på.
Men jag har inte en aning om vad man hittar på denna typ av mässa, så vi får helt enkelt se. 


Det finns även en del hästprylar så kanske kan pojkarna få någon fin present!
De gör mig så glad varje dag så det är det minsta de kan få.

Kolla bara på bilden ovan, till och med i skritten rör sig Cappe annorlunda nu!
Så lätt i bogen, så fin hals och hållning.
Han är helt otrolig!


Åh vet ni vad!
Prickig har fått äran att prova Nokkes träns och stång.
Passade som handen i handsken, behövde inte ändra något.

Han fick ha den på sig under kapsonen när vi tränade lite för hand i tisdags. 
Gick jätte bra, det var dock mindre lätt att äta morot med stången i munnen. *fniss*
Tanken är att utbilda honom utan bett men vill ändå att han skall kunna gå på det.
Och denna stång är helt fantastisk! Önskar den fanns i Cappes storlek, men minsta storleken är 11.5cm och det blir för stort.
Lätt, smal, ligger bra i munnen, går att forma och ger tydliga signaler.

Rekommenderar den verkligen!

Nä nu ska jag åka till jobbet och sedan bär det av mot Elmia och Emma!


1 kommentar:

Emma sa...

Kan knappt vänta!!!!