torsdag 29 oktober 2015

Min vita raggsocka


Hjälp va Cappe sätter päls nu, inte långt kvar innan han ser ut som en raggsocka.
Denna ponny har verkligen 2 utseenden.
På sommaren ser han ut som en Lipizzanerhingst och på vintern som en korsning mellan Islandshäst och Russ *fniss*

Så nu är de bara att ge upp att försöka få han att se ren ut.
Men det gör inget om man är så fantastisk som han är just nu.
Har sagt det förut men kan säga det hur många gånger som helst, något har hänt, något magiskt.
Cappe har blivit min vita Dröm!

Vi har hittat en komunikation nu på ett helt annat plan, samma relation som jag hade med Nokke.
Vi har blivit ett och vi vet precis vad den andre tänker och känner och vi vill båda att vår relation skall vara den bästa.

Att nå hit med Cappe har varit min dröm och det har gått så mycket fortare än jag tordes drömma om.
Nu vet jag att vi är redo för att flyga och jag ska verkligen i vinter fokusera på de mål vi satt upp.




Emma tog några bilder på oss när hon var här uppe.
Herregud, jag tror att han bräddat sig ännu mer mellan frambenen.
Snart kommer han se ut som en bulldogg *skrattar*

Sista bilden är Cappe i ett nötskal.
Han tar i allt han kan.
Denna bild föreställer ett galoppombyte men det ser mer ut som om vi hoppar ett litet hinder *fniss*
Men det är bara att tacka och ta emot av den energi man får, så jag klagar inte direkt.

Ikväll hoppas jag kunna hinna med båda killarna och sedan även måla klart i stallet.
Igår skruvade jag och K upp alla isolatorer i vinterhagen, så på lördag ska jag dra elbanden.
Blir så himla bra!

Inga kommentarer: