måndag 12 oktober 2015

Pyssel och hovvård


Som jag nämnde sist så har vi mest jobbat i helgen men jag har ändå så klart hunnit med pojkarna.
Prickig som tidigare haft en del problem med hålväggar denna årstid har även nu fått början till en på vä.fram.
Så jag tänkta försöka mot Olle i grind och ta tag i den nu så fort jag såg det.

Beställde lite produkter från Hovbalans, Hoof-Stuff och Silvetrasol.
Hoof-Stuff har Emma använt tidigare och det skall vara superbra. 

Så varje kväll har pojkarna fått komma in 2h och fått sina fötter fixade.
Medan fötterna har fått torka och de har passat på att sova lite i sina boxar.


Ska bli spännande att se hur produkterna kommer funka.
Kanske även Cappe kommer bli av med den sista lilla rötan i strålarna nu.
Vore ju toppen.

Hoof-Stuff är en jätte kletig produkt som man trycker ner i sprickor, hål och strålfåror.
Sitter riktigt bra.  Lovar att återkomma med hur de funkar.


Cappe är världens myskille just nu!
Så harmonisk och tillgiven.
Prickig är glad och busig och hittar på nya hyss hela tiden.
Han busar så mycket i hagen att Cappe vissa dagar går undan då han blir lite trött på den lilla parveln.

I lördags fick de varsitt longeringspass och de var så fina båda två!
Får se om jag hinner rida dem ikväll, ska ut på Alnö och hålla lektion och sedan skulle jag behöva måla lite. Men kvällen är ju lång. 


Inga kommentarer: