fredag 9 oktober 2015

Att nå sin fulla potential


Hittade några bilder igår från 2013 och insåg hur sjukt mycket som hänt med Cappe under de 3år jag haft honom.
Det som är extra roligt är att jag tyckte att han blivit otroligt fin på bilderna från 2013, aldrig kunde jag drömma om att han skulle utvecklas till det här!

Fick dessutom en fin kommentar på bloggen som är så sann:

"Han är ju så underbart härligt musklad!
Och det är verkligen som du säger, folk idag har ingen aning om hur en häst ser ut när den är
musklad som en styrketränare och inte som en långdistanslöpare."


Det är så många som inte vet hur en korrekt musklad häst ser ut idag.

Jag blir rätt stolt när jag tittar på dessa bilder, inte bara för att Cappe blivit så mycket finare i kroppen, utan kanske främst för att han fått ett helt annat uttryck.

Han ser faktiskt ut som en helt ny häst, till och med från bilderna kan man se att han fått en helt annan utstrålning, pondus, självförtroende och självkänsla.
Det gör mig rörd till tårar.

Mitt mål med hästarna är att de ska få möjlighet att bli sitt bästa JAG och jag vet att vi är på rätt väg.


Men förutom alla själsliga aspekter som utvecklats under vår resa så är musklerna rätt intressanta att titta på.
Hur ser egentligen en skolad häst ut?

Det finns så många skillnader men mest slående är:
  • Halsens form, hållning och muskelmassa
  • Välmusklad rygg
  • Muskelmassa på rumpan
  • Muskler runt bakknän
  • Bredden mellan frambenen
Sista punkten tycker jag är väldigt intressant.
Att ökad muskelmassa breddar avståndet mellan hästens framben.

Titta på bilden ovan, där kan man tydligt se hur musklerna flyttar isär frambenen.
Visst är det häftigt!?
Trodde aldrig att det skulle bli så tydligt!

Avslutar med en bild från 2012 när jag köpte honom, så ni verkligen kan se vad som har hänt på 3.5år...



4 kommentarer:

Unknown sa...

HSHFKHDJKIXDFHK, ungefär så ser ordförrådet ut just nu haha! Bara WOW! Det är så vackert, bara vackert på alla sätt och vis!

Dun Do Lena sa...

Makalöst!

Emma sa...

Han är verkligen ändlöst vacker i den form han är i nu - och han vet om det! ;-)

Matilda sa...

Wow wow wow!!!! ������