tisdag 15 september 2015

Trött måndag

Min fantastiska Tomas <3
Vaknade måndag morgon och kände mig rätt sliten sedan helgen. 
Tomas hade tagit en semesterdag tillsammans med Christer för att jobba i garaget, så jag åkte själv till jobbet.
Så himla underbart att killarna gjorde detta, sparade oss enormt med tid!

Så ev. blir det en till färgstrykning ikväll och sedan är allt klart inför att plåtslagaren kommer imorgon onsdag. Och på torsdag kommer porten!


När jag kom hem från jobbet kom grannen och hjälpte oss ta ned 4 träd inför bygget av den nya vägen till hagen.
Så nu är allt förberett inför att H kommer med sin grävmaskin.
Åh så jag längtar! 


Tänk att 4 träd kan göra så stor skillnad, syns att det är något som saknas.
Det kommer bli så himla bra med den nya vägen och enkelt att ta in och ut hästarna.
Och att sedan få två lyktor vid ingången kommer vara som en dröm.  


När träden var fällda flyttade jag och Tomas över korna till den hagen.
Det har hunnit bli riktigt mycket gräs där och då kor betar så fint så får de gå där och agera betesputs nu fram tills vi ska gräva.

Sedan longerade jag hästarna och Tomas gick och målade ett varv till i garaget.

Båda var riktigt fina och Prickig var så himla pigg.
Oj va rolig han var. Sprang runt och pep och slängde med huvudet.
Skrattade så jag höll på att kissa på mig.
Den lilla filuren har verkligen humor.

När pojkarna var klara fyllde jag på vatten till alla, jag gav Missi hennes mat och pysslade om henne.
Vi börjar få en fin relation nu och det börjar bli dags att jobba henne nu när hon litar på mig.
Rundare har hon också blivit.
Lovare er en riktig uppdatering om henne snart.
Kommer ha mycket mer tid över bara porten till garaget är på plats.

När jag var klar med djuren var jag helt slut.
Gick in och fixade maten från det jag handlat på vägen hem och sedan satte jag mig i soffan.
Orkade verkligen inte lyfta ett finger till.
Men det är ju egentligen inte så konstigt.

Ikväll är det möte med ARV och Lögdö och sedan får jag försöka hinna måla lite.
Så pojkarna får nog vila ikväll. 

Känns som om det kommer bli en tisdag med fart i. 

1 kommentar:

Tant Nordin sa...

Shit vad duktiga våra killar är!! Jag har bildbevis på kalsongfotingarna ;-)