onsdag 2 september 2015

Höstplaner


Som jag sa igår kväll märks det att det är höst nu, på många plan.
Sommarens lata dagar är förbi och vardagen har rullat igång.
Det betyder också att kalendern börjar fyllas upp med träningar vilket jag tycker är jätte roligt!

På lördag håller jag kurs på Lögdö. Ska bli så himla roligt.
En del nya ekipage vilket känns extra skoj.
Räknar med att komma hem med en massa inspiration.

Även Ånge- och Bräckegängen är i full gång nu och jag ska dit redan nästa helg.

Jag ska även försöka boka lite lektioner till mig själv nu i höst.
Är så nyttigt att ha någon som tittar på en och som man kan bolla idéer och tankar med.
Känner att denna höst kommer gå i utvecklingens tecken.
Tror det kommer hända mycket på många plan, där hästarna bara kommer vara en del i det hela.
Men ska verkligen satsa på dem i höst.

Motivationen är på topp och det är så sjukt roligt att träna just nu och jag känner att jag följer en plan i vår träning.
Att komma ner i hagen och mötas av två jätte glada killar som bara vill jobba, det är lycka! 
Det har verkligen hänt något med Cappe, han är liksom så "mogen".
Han har fått det där lugnet som Nokke hade och han ger en sådan trygg och klok känsla när man rider honom. Kanske är det lillbror som fått honom att bli mer vuxen.
Han har en sådan klok aura runt sig och det strålar om honom i hagen.
Prickig och jag har kommit varandra riktigt när nu och han visar tydligt att han gillar mig och litar på mig. Känns stort. Lite annan resa än den jag och Cappe haft, men så har ju Prickig ett helt annat liv bakom sig också. 

Så nu är det hårdträning som gäller.
Tänkte jag skulle försöka formulera lite mål för hästarna i höst och kunna checka av vår utveckling mot dem sedan vi årsskiftet.

Cappe
  • Befästa hjälpgivningen för terre a terre
  • Jobba med diagonalslutorna i galopp
  • Träna på galoppombytena
  • Få en mer konsekvent linjering åt höger
  • Stärka skolskritten 
  • Boka in en massagebehandling
  • Få till minst 1 konditionspass/vecka
Prickig
  • Stärka upp bakknän och haser
  • Hitta olika steglängder i skritt
  • Öka hans balans i trav
  • Befästa galopphjälpen
  • Boka in ett besök av tandläkaren
  • Boka in en markarbetslektion
  • Boka in en massagbehandling
  • Få han helt ok med flugsprayen
Ikväll tror jag pojkarna få vila, har en hel massa jag behöver få gjort hemma men imorgon börjar vi beta av punkter från listorna *smila* 


Inga kommentarer: