tisdag 1 september 2015

Buspojkarna


Herregud va söta de är mina pojkar.
De leker, busar och myser ihop. Som två små busiga hingstar på unghästbete.
De kan ena minuten stå och stegra sig mot varandra för att sekunden efter beta nos vid nos.

Cappe är som en riktig storebror med världens största tålamod mot Prickig.

Igår kväll gick jag och Tomas ner på betet och nattade hästarna.
Mötte två pussgurkor som ville bli kliade.
Efter ett tag stod typ alla och kliade alla.
Vilken energi de ger dessa myspojkar, knappt så vi kunde slita oss därifrån.   
Är så himla glad över vår lilla familj!



Igår började jag och Tomas att planera lite för höstens projekt.
Det ska bli en ny väg till hagen.
Detta kommer korta avståndet att gå med hästarna typ 400m.
Fatta hur mycket tid och kraft jag kommer spara varje dag!
På torsdag kommer en man och ska lämna en prisuppgift på det grävjobb som behöver göras i samband med detta, kommer bli så sjukt bra.

Tanken är även att gräva ned el till hagen samt el till belysning bredvid vägen och gräva om dikena mellan hage och gräsmatta. Äntligen kommer jag få en ingång till vinterhagen med belysning.
Åh så jag längtar.

Nu ska vi bara kolla pris på grus och lite annat och se om vi får ihop kalkylen.

Har även påbörjat en tulpanrabatt runt flaggstången.
När jag började gräva där insåg jag att det en gång i tiden varit sten runt som sedan blivit överväxt med gräsmatta.
Men nu kommer det bli gula tulpaner där istället.
Tror det kommer bli jätte snyggt!


Ikväll tänkte jag rida båda pojkarna och försöka hinna städa lite inne.
Tomas dömmer hockey så jag får pyssla på lite själv.
Kanske ska försöka få ner de där tulpanlökarna i jorden också.

1 kommentar:

Tant Nordin sa...

Finaste killarna!! Det är så mysigt att se dem!!
Härligt att vägen är på g, säg till om vi ska gräva eller arbetsleda ;-)
Ses ikväll ❤