torsdag 17 september 2015

Mina vackra pojkar!



Kan man bli annat än glad när man möts av detta i hagen varje dag!?
Två glada killar som blir överlyckliga när matte kommer.
Vackra som en tavla är de när de springer genom hagen med sjön i bakgrunden.

Igår blev det en helkväll i stallet, så himla mysigt.
Pysslade länge med pojkarna och motionerade båda två.

Red Cappe först och vi tränade skolor i skritt, alla varianter vi kom på och han gjorde det superbra.
Märkte att jag kan göra så mycket finare hjälper nu än förut.
Intressant, undra hur länge det varit så och alltså hur länge jag gett för stor hjälp.
Nu behövde jag bara tänka vilken skola jag ville ha och bara lägga lite anspänning i rätt muskler i min kropp.
Häftigt!

Prickig fick jobba med sadel igår.
Faktiskt första gången jag rider honom med det, bara Husse som gjort det innan.
Tänkte testa hur det blev för hans balans och det funkade precis så bra som jag hoppats.
Så nu ska jag försöka lägga in minst ett pass i veckan med sadel.

Vi började med lite longering och sedan satt jag upp.
Tränade bara i skritt igår och vi var på gårdsplanen.

Gårdsplanen består av ganska hård grusväg med lite större stenar på lite utspritt här och där.
Red båda pojkarna utan boots och det var inga problem!
Helt otroligt vilka bra hovar Cappe fått, helt oömma och strålarna börjar se mycket bättre ut!

Idag vräker regnet ner så jag har fått flytta på min och Prickigs lektion.
Super tråkigt men nu satsar vi på tredje gången gillt den 29:e istället.

Fortsätter det regna hela dagen blir det nog en massa mys och pyssel i stallet ikväll med hästarna.
Det längtar jag efter!

1 kommentar:

Tant Nordin sa...

Ikväll blir det tokmys!!