fredag 4 september 2015

Nu är det planerat!


Igår kom H och tittade på grävjobbet som behöver göras för vägen.
Allt verkade jätte bra så nu är det bokat!
Han trodde att han skulle ha tid inom 4-6v och höra av sig så snart han visste.

Ojoj, har ska jag kunna vänta, vill ju alltid göra saker NU när de väl är bestämda.
Men får försöka göra som Emma sa och sätta på mig tålamodshatten, synd bara att min gått sönder för flera år sedan *skrattar*

Får försöka se det positivt, nu hinner jag skaffa hem alla saker vi behöver, riva vinterhagen och beställa grus i tid. Dessutom kommer vi hinna göra klart garaget innan vi börjar med vägen och det känns ju rätt. 

Igår fick jag besök av bästaste Rosa, eller det var inte jag som fick besök utan det var Nina som skulle ha lektion.
Men hon kom hem till mig i alla fall *ler*
Tyvärr var Ojiji halt, antagligen en stengalla precis som förra gången, så det blev ingen träning för honom och Nina. Men det viktigaste är att han bli bra fort. Han såg redan mycket bättre ut på kvällen så hoppas på snabb läkning.


Själv blev det longering av båda pojkarna i hagen.
Tomas skulle ju egentligen tränat med Cappe men det tog så lång tid med vägen att han inte hann med det utan det blev röjsåg och gräsklippare i det sista ljuset istället. Så lektionen har vi bokat om till söndag.

Både Cappe och Prickig var i alla fall jätte fina!
Cappe var som en dröm, gjorde sitt bästa och lyckades även med några byten i galoppen!
Och han fick fram en riktigt stor trav, så frän! 

Prickig var super busig, hittade på små hyss, snodde pisken, sprang in i brorsan, mm. men var riktigt fin. Vi börjar hitta ett kommando för traven nu där jag bara behöver peka med armen (precis som med Cappe) och vi fick till lite böjning.
Han blev lite flåsig och varm, så på söndag blir det en lång promenad för att bygga lite kondis.
Annars har han blivit riktigt fin i kroppen nu, lagt på sig fint med hull. Nu är det bara mer och mer muskler som ska till från träningen.

Ikväll tänkte jag försöka rida båda pojkarna, längtar massor.
Det är verkligen det roligaste som finns.
Jag och Cappe ska fortsätta med galoppen och den stora traven och med Prickig blir det balans och styrka. Funderar att testa mitt bettlösa träns på honom idag. Tror det kan bli ett bra kompliment till kapsonen, fick den känslan sist jag red.
Meddelar sedan hur det gick.

1 kommentar:

Unknown sa...

Det hade varit jätteintressant om du velat skriva vilka övningar du gör,vad du tänker på och varför!
Din blogg har snabbt blivit en favorit :)