fredag 25 november 2016

Bästa stunden på dagen


Jag är en morgonmänniska, älskar att kliva upp tidigt och få en massa gjort och sedan ha hela dagen kvar. 
Tomas är en kvällsmänniska, våra rytmer är egentligen inte alls lika.
Jag somnar i soffan på kvällen när vi ska se på film och jag får inte upp honom ur sängen på morgonen.
Det värsta är när vi försöker synca varandra och både kliver upp tidigt och sedan inte går och lägger oss på kvällen *skrattar* det blir rätt tokigt.
Jag som kräver minst 8h sömn.
Det har blivit rätt lite sömn på slutet.

Men just nu gör det inte så mycket, just nu älskar jag kvällarna.
Absolut bästa tiden på dagen.
När hästarna står i stallet och tuggar på sitt hö, ben är lindade och täcken på.
Korna har fått mat och har en nybäddad säng inför natten och maten till nästa morgon är förbered.
Då kan jag bara NJUTA!
Njuta av mina underbara hästar, ge och ta emot en massa kärlek och bara vara där i nuet med dem.
Finns inget härligare.

Eftersom gården ser ut som en skridskobana och man måste leda hästarna på sandade vägar så har Tomas fått hjälpa mig att ta in dem på kvällarna. På så vis behöver ingen bli ensam kvar i hagen när jag inte törs leda mer än en häst åt gången.

Att få dela denna stund i stallet tillsammans med Tomas gör det hela extra mysigt.
Tror pojkarna uppskattar detta lika mycket som oss för de låter höet vänta och istället så myser de med oss. 
Sa till Tomas för ett par dagar sedan att vi måste sova i stallet någon natt, tänk att somna till ljudet av tuggande och lugna andetag. 

Det blir ju inte så mycket ridning just nu eftersom världen är täckt med is och då är det skönt att kunna skämma bort dem med lite "bara vara" tid tillsammans.
Så kvällarna är helt klart bästa tiden på dygnet just nu. 





Inga kommentarer: