onsdag 2 november 2016

Det ljusnar


Nu har det snart gått 6v sedan Cappe skadade sitt öga.
Vi har kämpat både han och jag, flera mediciner varannan timme i 6v tär på krafterna.
Men att hela tid se att det successivt blir bättre har gjort det lätt för oss att fortsätta.
Högen med veterinärräkningar är gigantisk, magmedicinen är dyr som tusan, men just nu spelar det ingen som helst roll.

Idag var veterinären ut igen och framställde mer serum.
När man droppar varannan timme räcker inte 10 provrör blod så länge *ler*
Hon tyckte att ögat såg fantastiskt fint ut!
Vilken glädje!!!
Jag har verkligen haft turen och fått hit världens bästa veterinär!
Så noga och omtänksam och sådan kärlek till djuren. <3
Kommer faktiskt sakna henne även om det är bra att inte måsta ha hit veterinären.

Såret har verkligen krympt.
Det äckligt blodfärgade i hornhinnan är borta.
Det har bildats blodkärl i hornhinnan som visar på att ögat börjat läka sig själv. 
Man kan se pupillen och han har varit utan smärtlindring i 2 dagar nu men kniper ändå inte med ögat.
Helt underbart!
Dock syns det att det fortfarande gör lite ont, så han kommer få smärtlindring några dagar till tillsammans med magmedicinen.

Det känns verkligen som den största klumpen i magen har släppt nu.
Visst det kan vända och bli sämre igen men just nu ser det ljust ut.
Han kommer med största sannolikhet ha kvar ett ganska stort ärr på hornhinnan, men bara det inte gör ont så kan vi leva med den synnedsättning det ger.

Cappe ska verkligen ha högsta betyg under dessa veckor.
Så snällt han har låtit mig droppa i ögat fast det gjort så ont och så snällt jag fått ge han medicin i munnen.
Inte en gång har han protesterat.
Jag vet att han förstår.
Han tar tacksamt emot hjälpen.

Jag är så himla lycklig över att ha honom i mitt liv!

Inga kommentarer: