torsdag 3 november 2016

Härlig kyla


Kylan kommer krypandes och vi har lite vitt på backen.
Det är rätt lustigt, det kommer pytte lite snö och vips så har jag julstämning.
Vintern är underbar fram tills jullovet är slut, sedan vill jag bara ha vår.
Men just nu njuter jag av att snön är på väg och att jag snart får julpynta hemmet. 
Tänkte verkligen gå loss i år och skapa en rejäl julstämning hemma.
Hoppas bara jag har orken och tiden till det bara.
Men har beställt två granriskransar av en vän som jag ska hänga på stalldörrarna.


Blev ingen ridning igår.
Var helt slut efter alla spänningar som släppt efter att veterinären varit här och sagt att Cappes öga såg riktigt fint ut.
Medicineringen fortsätter men det går åt rätt håll!
Så istället tog vi lite extra mys i stallet på kvällen istället men ikväll ska jag verkligen motionera båda pojkarna!
Cappe får dock ta det lugnt, han är fortfarande inte helt bra i sitt bakben efter att han vrickat det.
Men veterinären tyckte att det bara var att vila och gå i hagen och ge det tid.
Så det blir nog lite skritt för hand bara för att han ska få lite stimulans i sitt huvud.
Med Prickig blir det nog ett longeringspass.
Så får han pipa och springa av sig lite.
Men nu får han ju busa med Cappe igen så han är mycket lugnare.


I helgen ska jag försöka få lite gjort hemma och sedan försöka chilla lite.
Kimbra är en bra förebild, ska försöka ta det lika lugnt som henne.

Sköt om er!

Inga kommentarer: