tisdag 1 november 2016

Första november


Idag är det första november och det är rätt kallt i luften.
Igår kopplade jag in Thermobarerna i hagarna och hängde upp hönät till lunch för första gången.
Men mina pelargoner i Sommarhuset, de verkar inte veta att det är november.
De blommar för fullt och mår så himla bra.
Jaja, de får stå där så länge de ser fina ut, sedan får de flytta ned i källaren.



I söndags var jag till mitt härliga gäng i Ånge.
En underbar dag med ett fantastiskt väder.
Margitas och Mats grusgång var lika välharvad som vanligt.
Det är min målbild, så vill jag också ha det en dag.
Vackert naturgrus på hela gårdsplanen, perfekt harvat i ränder.

Sedan kom en av tjejerna förbi med choklad och frukt till mig, vilket lyx!
Så där satt jag i en filt, fikade och njöt.
En perfekt söndag helt enkelt.

Lyckades även klämma i mig en hel påse av Annas bullar.
De är så sjukt goda att det inte går att sluta att äta av dem.


Medan jag var i Ånge så jobbade Tomas på hemma.
Nu har han hyllplan i sin walk-in-closet. Äntligen!
Blev så himla bra, jag är nästa lite avis. Det riktigt kliar i mina fingrar att få fylla dessa hyllor med kläder i prydliga högar. 


Tomas hann även fixa sista biten på gräsmattan, så nu är den helt klar!
Så många lastbilar fyllnadsmassor och matjord vi har kärrat och skottat i år.
Men nu har vi en plan, jämn och perfekt gräsmatta.
På bilden ovan kan man också se vilket stort område som vi har fixat där grillplatsen är.
Innan var det bara buskar, skräp och en gammal ladugrund där.
Nu har vi istället fått en utökad del tomt att använda.
Nu måste jag bara få fingrarna ur och köpa en ljusslinga dit.

På Cappe fronten är det mycket bättre.
Tänkte skriva en uppdatering imorgon, men det ser ljusare ut.
Denna vecka ska jag även sätta igång hästarna ordentligt. Har lite mer tid nu och en del av min oro har släppt vilket underlättar.
Ska bli helt underbart har längtat så himla mycket!
Ska även se till att boka in ett par telefonlektioner med Ewa.
Det ger bra motivation nu när det bara blir mörkare och mörkare ute.

Inga kommentarer: