onsdag 20 april 2016

Träningen fortsätter

Älskar hans ljusa skägg på huvudets undersida, snart har han tappat allt det inför den antågande sommaren.
Igår fortsatte jag och Prickig med att bekanta oss med transporten.
Detta var alltså "lastnings" tillfälle nummer två och han hade redan gjort enorma framsteg.

Igår kunde jag stå kvar utanför och han gick in helt själv.
Hela vägen in och tog sin tugga hö, backade ut och åt upp den på lämmen.
Sedan in igen för att  hämta mer.
De första gångerna är det lite läskigt, men för varje gång törs han stå kvar lite längre.
Vi avslutade med den gången han verkligen stannade upp och stod kvar en lite stund. 

Självklart ska vi börja träna på att stå kvar längre där inne men först måste han få känna att han har full kontroll över själv situationen och inte finner det läskigt längre.
Detta var ju bara andra tillfället och han är så himla duktig!

En gång igår blev han jätte rädd när han precis kom ut ur transporten.
Mina bus-kor galopperade nämligen rakt igenom skogen så att det brakade i kvistar och stenar.
Men han lugnade sig på två sekunder och sedan knallade han in igen.
Det visar på att han inte förknippar transporten med sådan stor rädsla, annars hade denna händelse lätt kunnat spilla över dit.

Cappe fick en mysig tur upp på berget igår tillsammans med Maxine.
Det är så vackert där uppe på kvällarna när solen går ned över dalen.
Man fylls av energi och ljus.
Ikväll hoppas jag vi slipper regn så jag och Cappe kan rida lite mer i sadeln.
Längtar efter det!

Inga kommentarer: