tisdag 5 april 2016

Nu är det vår


Haft en jätte härlig helg med underbart väder och mycket tid ute.
Det känns verkligen att det är vår nu.
Snön smälter mer och mer för varje dag, tranor och svanar dansar på lägdan nedanför vårt hus och jag ser rådjuren nästan varje morgon.
Hästarna tappar päls så det är helt sjuk, kanske jag kan borsta bort de där 30kg som Cappe behöver gå ned i vikt.

Prickig gör otroliga framsteg men det märks också att han växer nu, på alla plan.
Så vi ska träna ett par dagar till och sedan ska han få vila en vecka med bara promenader.
Det kan båda hans knopp och kropp behöva.


Husse red lite i helgen, det tycker Prickig är jätte roligt.
Han gör verkligen sitt bästa att försöka ta hand om Husse även om han själv är lite busig och sprallig.
Det är verkligen dags att träna upp Tomas balans nu så vi kan börja rida ut tillsammans snart.
Så ikväll har han lovat att rida P på gårdsplan medna jag rider Cappe.
Ska bli jätte spännande!

Jag red Prickig där igår och efter ett tag blev han riktigt kalasfin och kunde faktiskt fokusera mer än 10m. *fniss*
Tänkte just därför att vi ska ta några till pass och sedan så får han lite vila så att han hinner processa allt som händer.


Nu när våren och ljuset kommer vill man bara börja fixa överallt igen.
Stallet har blivit lite påskfint och soffan har fått nya kuddar.
Tänkte jag skulle ta och måla soffan vit nu till sommaren och den sista väggen i stallet ska få bli grå.
Just nu är det bara spånskivor där och det är verkligen inte snyggt!

Inne håller vi på med Tomas garderob än, har varit lite paus där ett par veckor men nu är det dags att sätta fart. Sedan blir det vardagsrummets tur.
Gäller verkligen att börja nu för desto varmare det blir ute och fint väder på det så är det verkligen mindre lätt att hitta motivationen till att göra saker inne.
Men jag längtar verkligen efter att få vardagsrummet fixat så det är bara att kavla upp ärmarna och sätta igång!

Inga kommentarer: