fredag 15 april 2016

Eftertanke


Brukar du ge dig själv tid till eftertanke?
Att ibland analysera även de mest självklara saker och situationer kan ofta vara väldigt givande.

Idag tänkte jag bara dela med mig av några bilder från Fed Up Fred
Ta dig gärna tiden att ägna några minuter till att titta på bilderna.
Vilka tankar väcks hos dig?
Vilka känslor ger varje bild?
Hur ser du på saken?

Det intressant är just hur du känner och funderar när du ser detta. 
Är detta något du reflekterat över tidigare?
Har dessa tankar funnits i ditt huvud innan? 
Hur känns det i din mage?

Det jag vill väcka tankar kring idag är att inte bara göra saker av "gammal vana" utan istället fundera på vad du gör, varför och vad du vill uppnå.
Vilka konsekvenser ger dina handlingar?







2 kommentarer:

Matilda sa...

Åååååh så svårt!!! det känns förstås inte alls bra i magen, men samtidigt så måste jag säga att jag har en bättre och framförallt säkrare hantering av hästar nu än innan jag började med PNH.. Innan var det mycket ilska och oförståelse från min sida, och att man ens kan tänka att en häst är dum/fjantig/elak känns ju helg främmande nu. MEN dem här bilderna är ju såklart ytterligare en dimension. Kan få sån ångest av att tänka på det här att man känner att man kanske inte ska hålla på med hästar alls. Svårt är bara förnamnet som sagt!

Dun Do Lena sa...

Mmm, precis...