torsdag 14 april 2016

Ljusa kvällar


Även om jag vaknade till en värld täckt av snö imorse så vet jag att det är vår!
För hur klarar sig 5mm snö i 10 graders värme?
Nu i eftermiddag är den ett minne blott och den nakna marken tittar återigen fram. 

Har fått två underbara kvällar i rad med hästarna nu.
I förrgår red jag och Nina upp på berget och igår var det träning på gårdsplan som gällde.

Prickig har varit som en dröm!
Lugn, harmonisk och så mjuk.
Nu är han ju i och för sig alltid det men han har haft lite extra energi på slutet som jag har haft mindre lätt att få ut till något kreativt.
Det har mest blivit pip och hopp *skrattar*

Men nu två dagar i rad har han hållit sitt fokus och varit så himla fantastiskt fin!

Igår var han så underbar att jag var tvungen att gå in och hämta Husse när vi var klara så han också fick rida lite.
Ypperligt läge för Tomas att träna balans och sits när P är så lugn och harmonisk.

Det gäller verkligen att de får träna detta tillsammans i små mängder under de bästaste av förutsättningar så det inte blir på bekostnad av någon av deras kroppar.

Kvällen idag hoppas jag blir minst lika underbar och för en gångs skull väntar en hel helg helt utan planer.
Ska bli så himla skönt.
Har en hel del jag vill göra hemma och har dessutom två schabrak att sy.

Om 3 veckor kommer Emma upp och dessutom är det träning för Birgitta Järnåker.
Jag och Prickig är anmälda och ska vara med.
Ända gången Birgitta kommer upp till Sundsvall i sommar.
Men det känns inte så hemskt nu när jag har hittat Ewa.

Har en liten dröm om att en gång i år kunna ta med en av pojkarna upp till Ewa.
Får se om det hinner bli så.
Det vore verkligen helt underbart!

Men först väntar en underbar vår och en BJ träning.

2 kommentarer:

Linda sa...

Åh vilken fin klätterbacke.

Doktor Prepper sa...

Vilken härlig värld du lever i :-)