söndag 6 december 2015

Solglimt



I dag vaknad jag upp till stråland sol, vilken lycka!
Jag flög upp ur sängen och ut till hästarna (som jag redan släppt ut 3.5h tidigare).
Hade bilden klar för mig att jag och Cappe skulle rida ut!
Men vägen var isgata och även om vi har brodd på bootsen så har man blivit lite mer riskmedveten på äldre dar.

Men då kom jag på det, min naturridbana måste ju vara perfekt nu.
Skyndade mig att göra iordning Cappe och sedan bar det iväg upp i skogen.
Och ja, ridbanan var helt kalas!
Så nu sitter jag här inne i värmen och ler efter 1h timmes ridpass på mycket fin ponny!

Stora luftiga gångarter och en helt fantastisk galopp.
Vilken stjärna han är.

Prickig får jag motionera i en av hagarna ikväll.
Har beställt boots med brodd till honom då Cappes har blivit för små.
Den lilla Pricken börjar få större fötter.
Men i hagen är det toppen nu så han får motioneras där tills de nya skorna kommit.

Nu ska jag ut på julgransjakt.
Önska mig lycka till *blink*








Inga kommentarer: