tisdag 8 december 2015

Ännu en?

Pojkarna hälsar på Husse och tar en kvällsfika på bron
Jaha, då ser vi ut att få ännu en vinter med is.
BLÄ!
Detta är vinter nummer 3 i rad med detta skitväder.

Är så himla glad för mina hagar som *peppar peppar* håller sig riktigt fina.
Och om en hage skulle bli is så har jag flera andra med snö i att flytta hästarna till.
Ser så många som måste sko sina hästar på vintern så jag är så nöjd för att vi har det så bra.  

Återigen ett bevis på att man inte kan ha för mycket mark.
Tänk va mycket "skit" jag och Tomas fick när vi letade gård och inget dög för att det var för lite mark till.
Nära och kära slet sig i håret och kunde för allt i världen inte förstå...
Vet att de menade väl, men oj vad energi det tog av oss.
Men nu sitter vi här med vår drömgård och jag är så glad att vi stod fast vid vad vi ville ha.

Ja, man kan ha häst på 2ha men inte på det sättet som jag vill ha häst på.
Och alla måste få ha det på sitt eget sätt och som man själv vill, inte utifrån hur andra har det.

Att helt enkelt vara sann mot sig själv, det är så enkelt.

Storebror lär lillebror hur man kliver upp på trappen.
Med all is som täcker marken nu så har motioneringen av hästarna blivit förflyttad till hagarna.
Känns väl så där, det är ju deras område.
Men jag tror faktiskt att jag funderat mer på det än dem.
De ser det mer som om jag kommer ut och har roligt med dem.
Tror de gillar att ha mig där i hagen.

Igår longerade jag Cappe och Prickig samtidigt i hagen.
De var så himla duktiga och även Maxine kom och hängde på några varv.
De har verkligen kommit på grejen med att bli longerade samtidigt nu och jag kunde även byta varv utan problem, så häftigt!

Men Prickig den lilla busen lyckades så klart hitta på ett nytt bus som han sedan upprepade flera gånger.
Han ser till att trava jätte fort så att han och Cappe hamnar på varsin sida av volten, alltså att det skiljer ett halvt varv mellan dem.

Jag får då svårt att hålla koll på båda samtidigt, så när jag har min koncentration på Cappe skrider Prickig till verket.
Han byter varv, snabbt som blixten och sedan rusar han in i Cappe med full fart när de möts.
Haha, han ser så himla full i sjutton ut och jag skrattade lika mycket varje gång.

Cappe blev mest chockad "så gör man väl inte!?" och tittade på trasslet av linor på marken.
Haha, han måste ha glömt när han själv drog samma trix på ridskolan, fast då blev det ett trassel av barn på marken...

Ikväll hoppas jag kunna rida pojkarna i hagen.
Och sedan önskar jag mig 50cm snö. 

1 kommentar:

Emma sa...

Åh jösses, jag skrattar så jag gråter. Prickig i ett nötskal :'D
Snön kommer säkert lagom till våren.. :(