lördag 12 december 2015

Att leka är enkelt


Blev ändrade planer för dagen och jag fick en hel dag hemma idag!
Först stallfix, sedan julbak och efter det motion av pojkarna.

Hade höga förhoppningar om att rida i vinterhagen, men den var inte tillräckligt bra tyvärr.
Så det fick bli longering i den hage de går i just nu.

Prickig var först ut då han kom springandes och mötte mig vid grinden.
Hela dagen hade de busat i hagen och han var på ett riktigt glatt och busigt humör.

Jag märkte direkt att han hade en massa energi och verkligen var med på noterna så jag la in ett kommando för att "stegra" och på första försöket fick jag en liten pesad.
Jag bara gapade, kunde knappt tro det.
Så fint han neg på bakbenen, vilken naturbegåvning!

Försökte några fler gånger och han förstod verkligen, även om övriga gångerna blev mer "hopp" än ren resning.
Så då bytte vi taktik och gjorde varvbyten genom att lyfta framdelen över och förbi bakdelen.
Typ som en levad med vridning, eller en piruett med skruv *fniss*

Han har sådan styrka utan att han egentligen är speciellt stark eller stabil.
Undra vart detta kommer sluta när han dessutom har musklerna för det!?

Finast Cappe stod lugnt och tittade på tills det var hans tur.
Då bytte pojkarna plats och Prickig ställde sig och tittade på istället. Fatta hur söta de är!

Cappe bjöd på alla sina konster och sedan avslappnad trav i perfekt form.
Jäklar va fin han är! Sagoponny!

Nu sitter jag nöjd och glad inne och håller på att panera rödspätta så vi får lite god lördagsmiddag.
Imorgon blir det julmarknad på Murberget och så ska jag hugga en julgran åt mina föräldrar.
Våra står så vacker i vardagsrummet redan!

Inga kommentarer: