fredag 4 december 2015

Myskväll

Morgontrött och spånig Cappe
Igår fick det bli en myskväll i stallet.
K kom till stallet på kvällen med de mest fantastiska nyheter, så GLAD jag är nu!
Med sig hade hon även en påse Twist, lycka!

Vi gjorde klart allt stalljobb och sedan tog vi in hästarna och pysslade om dem ordentligt.

Båda mina pojkar fick sina fötter filade och för första gången någonsin stod Cappe som ett ljus med alla 4 fötter!
Vi har jobbat så mycket med hans fötter.
Han gillar inte att lyfta dem och absolut inte ha dem "fasthållna".

Det blir ett evigt ryckande och nedställande av fötter och han testar verkligen mitt tålamod.
Men i takt med att vårt förtroende för varandra har vuxit har även detta blivit bättre och bättre.
Och igår var han fantastisk!
Vilken lycka!

Prickig däremot är okomplicerad och eftersom han inte har något bagage så kan man i princip göra vad som helst med honom.
Precis som det var med Nokke.
Hans bagage låg i ridningen inte i hanteringen och honom kunde man också gör som man ville med och pilla på överallt.


Ikväll hoppas jag på bra underlag så jag kan rida!
Just nu är det någon blandning av snö och regn....
Ser inte så lovande ut...
Men skam den som ger sig.

Inga kommentarer: